Ducati na struju?

Ducati na struju?

Gotovo deceniju ljubitelji struje lobiraju za to da se i na električnu energiju može trkati. S druge strane, zagovornici tradicionalnog trkanja žale za erom 2T motora, pa bi im uskraćivanje zvuka i mirisa i ovih trenutnih 4T motora bili baš trn u oku. Dovoljno oštar trn da zaboli toliko da se odustane od praćenja trka.

Struja je prvo ušla na četiri točka sa kategorijom Formula E. Ove trke deluju impresivno, ubrzanje je nenormalno, ali zvuk nedostaje. Zviždanje vetra nije ono što želimo da čujemo. Ovu praksu ispratio je i MotoGP sa uvođenjem mononbrend MotoE klase.

Šta znači monobrend?

Monobrand znači da je do sada samo Energica snabdevala timove motorima. Oni su ih stvorili, održavali i iznajmljivali timovima. Međutim, od Dorne nisu dobilli željeni tretman, pa su se odlučili za neočekivan korak – povlačenje iz MotoGP šampionata.

Ducati bi da se vrti na struju

Ova odluka iznenadila je doduše samo ljubitelje, jer je Dorna spremno dočekala informaciju i već sledećeg dana objavili su da je drugi brend zainteresovan da uđe u ovu kategoriju. Taj brend je ni manje ni više – DUCATI.

Potvrđeno je da će i u eri Ducatija MotoE biti monobrand šampionat, a ugovor je potpisan na period od 2023. do 2026. godine. Jedini problem je što Ducati ne proizvodi električne motocikle, pa imaju svega dve godine da od nule naprave kompletan trkački motocikl. Zvuči nemoguće, ali očigledno samo nama. Tim iz Bolonje ne brine.

Claudio Domenicali, generalni direktor Ducatija rekao je da ne treba da nas iznenađuje ova odluka, jer je italijanski brend još 2019. godine doneo odluku da je budućnost u električnim motociklima. Takođe je otkrio da se projekat ne radi od nule i da ćemo uskoro videti prve motore na struju iz ove čuvene fabrike.

Šta nas čeka? Saznaćemo verovatno tokom sledeće sezone kada će se motori testirati.