Politika iznad trkanja

Politika iznad trkanja

Pre svega, nisam Maxov navijač. Zapravo, od povlačenja Mike Hakkinena nisam navijao ni za koga u Formuli 1. Bilo je tu dobrih vozača, a jedan od najboljih svakako je Lewis Hamilton, ali ono što mu se dešava iza leđa baca ogromnu senku na njegov rad.

Ukoliko niste pratili sezonu, cela sezona bila je odlična. Lewis Hamilton je konačno dobio konkurenta podjednako prljavog i agresivnog poput sebe. I to mu se nije svidelo. Nekoliko trka pre kraja sezone Max je mogao da osvoji titulu, ali samo svojom glupošću – Nije!

Hamilton je imao savršenu završnicu sezone, uporno je krckao poene i polako sustizao Maxa. Na kraju, trku pred kraj sezone, Lewis je sustigao Verstappena i u poslednji trkački vikend ušli su s podjednakim brojem poena.

Ljuitelji trka bi rekli – Sezona savršena za gledanje i neka bolji pobedi. I ja bih se složio s tim, samo da se sve vreme nisu događale zakulisne radnje, a rak rana šampionata je Michael Masi, direktor trka u Formuli 1. Ovaj australijanac pokazao je da podleže pod pritiskom vrlo lako i menja odluke, čak i kada one nisu u baš po pravilniku. To su primetili i Wolf i Horner, pa su koristili koliko god je to moguće.

Odmah da se razumemo, oba tima imaju putera na glavi. Pritisak su vršili i Red Bull i Mercedes i tako uništavali sport, ali nekako su tokom poslednjih trka bili glasniji u Mercedesu i vetar je duvao njima u leđa. No manimo se politike, barem mi ovog puta biće iznad situacije.

Poslednji trkački vikend počeo je skandalozno. Max i Lewis zajedno su krenuli sa starta, Ham – P1, Ver – P2. Max je još jednom povukao agresivan potez i napao Hamiltona, pri čemu je Lewis izleteo sa staze, isekao krivinu i ostvario prednost bez da je kažnjen. Ono što je bitno napomenuti – Hamilton je bio bolji tokom cele trke. Pravio je prednost u odnosu na Maxa i sve je delovalo kao da će pobediti.

Međutim, tu kreću zakulisne radnje. Wolf moli Masia da ne izvozi vozilo bezbednosti ako se nešto desi. Pet krugova do kraja dolazi do sudara na stazi, Masi je ovog puta bio u obavezi da izvede Aston Martin na čelo kolone, Verstappen menja gume i kreće u napad na Hamiltona. Ali pretpostavljate, naravno, nova kontroverza – Vozači koji nisu u istom krugu nemaju pravo da se vrate u isti krug pred vozilom bezbednosti. Nešto što je bilo uobičajeno tokom cele sezone, ovog puta je zabranjeno.

Reklo bi se – Pa dobro ok, tako je odlučio. Paaaa ok bi bilo da to nije značilo da su između Verstappena i Hamiltona tri bolida koji kasne krug.

Na kraju, ponovo kontroverza – Direkcija trke dozvoljava da se ta tri bolida povuku, Lewis i Max ulaze u poslednji krug, u kome Verstappen ima očigledne veće šanse jer je na mekim gumama. Holanđanin obilazi Britanca i postaje šampion sveta u Formuli 1 po prvi put.

Hamilton je dostojanstveno izgubio titulu, prišao Verstappenu i čestitao, ali… Toto Wolf se preko komunikacije obratio Masiju uz komentar da mora da prihvati rezultate poslednjeg kruga, ali ovog puta Masi nije podlegao. Odgovorio mu je samo da je ovo trkanje.

Nakon svega, ostaje gorak ukus u ustima. Max Verstapen je najkontroverzniji šampion sveta u 21. veku. Mercedes i Red Bull treba da stave prst na čelo i zapitaju se – da li je politika iznad sporta? Michael Masi treba zaključno s današnjim danom da donese odluku o povlačenju i ne dozvoli da se uništi sport.

Do sledeće sezone, srećni praznici!

foto: The Guardian