Svi Rossijevi kombinezoni

Svi Rossijevi kombinezoni

Ukoliko vam se sviđa ovaj tekst, možete nas počastiti kafom, klikom OVDE.

Od trenutka kada se povukao u penziju, mnogo se pričalo i pisalo o Valentinu Rossiju. Pisalo je se o svim njegovim trkama, motorima, pobedama, skečevima, titulama, … svemu. Pisalo se i o svim njegovim kacigama, jer su one postale njegov zaštiti znak, ali kombinezoni su nekako uvek ostali u zapećku, a i oni su mu bili vrlo zanimljivi.

Zanimljiva je i činjenica da Valentino i Dainese sarađuju oduvek. Zapravo, Valentino na sebe nikada nije obukao ni jedan drugi brend kombinezona. Od italijanskog SP šampionata, do MotoGP-a, Vale je uvek bio veran istom brendu.

Boje nisu ono jedino što se menjalo na kombinezonima, Doktor je neretko bio taj koji je radio sa Daineseom na razvoju sigurnosnih sisrema, krojeva i dodataka.

Dok je još bio mali, 1994. i 1995. godine Valentino Rossi nosio je klasičan kombinezon za to vreme – Unapređeni slajderi za kolena bili su revolucija u tom periodu, kao i ojačanja na laktovima, ramenima i kolenima, ali i grba koja je patenitrana nekoliko godina pre njegovog početka karijere sa „velikim“ motorima.

U to vreme, maleni Valentino nije mogao previše da „izmišlja“ sa dizajnom. Na postojeće modele samo mu je bilo pridodato prezime – Rossi.

1994. godina, foto dainese.com
1994. godina, foto dainese.com
1995. godina, foto dainese.com

Kada je 1997. godine osvojio titulu u 125cc klasi, Doktor je i dalje nosio klaisične Dainese modele, da bi prelaskom u klasu 250cc počeo da koristi kacigu i kombinezon kao prostor za lični potpis.

1996. godina i početak GP karijere, foto dainese.com
1997. godina i kombinezon u kome je osvojio prvu titulu, foto dainese.com
1998. godine u klasi 250cc upotrebio je prvi put personalizovane boje, foto dainese.com
1999. godine koristio je popularne „hipi“ boje, foto dainese.com

Nakon što je 1999. godine osvojio titulu u klasi 250cc, Valentino prelazi u kraljevsku klasu 500cc, a njegova zaštitna boja postaje žuta. Tokom 2000. i 2001. koristio je identičan žuti kombinezon, uz promenu sponzora, a na trci u Mugellu 2001. godine nosio je čuveni Havaji kombinezon.

2000. godine koristio je popularne žute boje, foto dainese.com
2001. godina i verovatno najpopularniji kombinezon, foto dainese.com
Mugello 2001. godine, Havaji kombinezon, foto dainese.com

Tokom 2002. i 2003. godine Rossi je nosio klasične Repsol Honda boje i tu nije bilo puno „vrdanja“. Tokom 2003. godine na njegovim ramenima, laktovima i kolenima po prvi put našle su se metalne pločice, a jedini izlet po pitanju dizajna kombinezona Doktor je imao u Valensiji 2003. godine, poslednjoj trci sa Hondom, kada je svoje boje posvetio šezdesetim godinama i Džimiju Hendriksu.

Mugello 2003. godine pojavile su se metalne pločice na Rossijevom kombinezonu, foto dainese.com
Valensija 2003. godine i kombinezon posvećen Hendriksu, foto dainese.com

Plavu boju na Valentinu Rossiju prvi put smo videli 2004. godine kada je potpisao za fabričku ekipu Yamahe. U Yamahinim bojama došle su četiri titule, mnogo pobeda i još više podijuma, ali i revolucija. 2010. godine Valentino Rossi po prvi put nosio je vazdušni jastuk u kombinezonu, takozvani D-Air sistem.

2004. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2005. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2006. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2007. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2008. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2009. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2010. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2013. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2014. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2015. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2016. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com
2017. godina – Yamaha fabrički tim, foto dainese.com

Plavu boju, Rossi je na kratko zamenio crvenom koju je uspeo da iskombinuje sa žutom. U vreme kada je vozio za Ducati 2011. i 2012. godine Vale je nosio boje koje su potpuno drugačije od onih na koje smo navikli.

2011. godina – Ducati fabrički tim, foto dainese.com
2012. godina – Ducati fabrički tim, foto dainese.com

Neretko je Valentino pravio specijalne boje, pa je tako 2005. godine proslavljao sa Yamahom 50 godina postojanja fabrike iz Japana. Te godine videli smo ga u žuto-crnoj kombinaciji na trci u Americi – Laguna Seca i u crveno-beloj kombinaciji na trci u Valensiji. Bilo je tu još specijalnih kombinacija rađenih u saradnji sa sponzorima i velikim dešavanjima, a mi vam predstavljamo najpopularnije.

Laguna Seca 2005, foto dainese.com
Valensija 2005, foto dainese.com
Zimski test 2005, foto dainese.com
Assen 2007, foto dainese.com
Philip Island 2007, foto dainese.com
Katalunja 2008., foto dainese.com
Estoril 2009., foto dainese.com
Laguna Seca 2010., foto dainese.com
Zimski test 2013., foto dainese.com

Svoju karijeru Rossi je završio u privatnom timu, kako ju je i otpočeo, u prepoznatljivim Petronas bojama.

Sezona 2021, Petronas Yamaha, foto dainese.com

Ukoliko vam se sviđa ovaj tekst, možete nas počastiti kafom, klikom OVDE.