Poslednji pravi reli – Budimpešta-Bamako

Read Time2 Minute, 49 Second

Sećate li se pravog, verovatno najpoznatijeg Pariz – Dakar relija? Trke u kojoj su se nadmetali pojedinci, pre svega u izdržljivosti, a zatim i u brzini. Trke koja je bila odlična avantura, a onda je postala nadmetanje timova sa ogromnim budžetima.

Što se auto – moto sporta tiče, uspeli su skoro sve da unište. Sve je manje mesta na kojima se mogu skupiti entuzijasti koji uživaju u auto-moto sportu, a da nisu surovi profesionalci sa nerealnim budžetima.

Jedan od poslednjih mohikanaca je reli Budimpešta – Bamako. Kao što je to bio slučaj sa čuvenim Pariz – Dakarom, i ovaj reli startuje u Evropi, a završava se u Africi i održava se od od kraja januara, do sredine februara, svake dve godine.

Kako predstavnici Budimpešta – Bamako relija za sebe kažu, oni su reli sa minimalno asistencijom, što će značiti da ukoliko budete imali neki problem na reliju, isti morate rešiti sami ili uz pomoć svojih prijatelja koji su na reliju. Na reliju možete učestvovati u takmičarskom delu ili u delu koji oni zovu avantura.

Organizatori imaju ogromno iskustvo, pa su tako uspeli da naprave i računicu, te vam za učešće na ovom reliju treba između 4.500 i 5.400 EUR za jedno vozilo s dvočlanom ekipom. Obzirom da nema ograničenja po broju ljudi, ukoliko ekipu čini pet članova, dolazite na trošak od manje od 1.000 EUR po članu posade.

Pitate se koje opasnosti možete da očekujete? Paaaa….reli Budimpešta – Bamako nije baš kao vikend piknik sa ekipom ili popodnevna vožnja do Novog Sada. Ovde je mnogo opasnosti i često ćete biti u riziku, ali ono što je najbitnije – u slučaju problema, računajte da ste prepušteni sami sebi.

Organizatori su i napravili spisak opasnosti sa kojima se možete susreti, pa se tako možete susreti sa sudarima na auto putevima širom Evrope, mogu vas oteti u Zapadnoj Africi, a vrlo lako možete postati i žrtva terorističkog napada. Dehidracija u sred pustinje, kvarovi koji se ne mogu otkloniti, sunčanica, trovanje hranom i sureti sa korumpiranim ili lenjim policajcima koji vas, na primer, neće pustiti da pređete granicu samo su još neke stvari koje vas mogu snaći.

Postoje četiri kategorije koje nastupaju na reliju – Racing, 4×4 Touring, Touring i Spirit. Sigurno se pitate u čemu je razlika.

U Racing kategoriji imamo klasično trkanje – takmičari na početku dana dobijaju koordinate koje moraju da posete, fotografišu i priloge na kraju dana. Njihov cilj je da budu najbrži u trci od kampa do kampa i naravno, da prikupe najviše poena uz najmanji broj negativnih poena.

4×4 Touring kategorija namenjena je onima koji žele da uživaju. Oni dobijaju knjigu deonica na početku i imaju cilj da stignu od tačke A do tačke B, bez ikakvih dodatnih zadataka, putem koji sami odaberu. Preporučuje se ozbiljan 4×4 automobili ili enduro motocikl zbog nepristupačnih terena.

Isto ovo samo bez teških puteva pokriva Touring kategorija u kojoj možete učestvovati bilo kojim putničkim automobilom. Spirit kategorija je isto što i Touring, samo se ne plaća startnina. Postoji 20 slobodnih mesta za Spirit kategoriju i ukoliko svojom idejom pokažete da imate avanturistički duh koji će se dopasti organizatorima, bićete primljeni.

Jedino ograničenje ovog relija je da morate biti stariji od 18 godina, a da li ćete se takmičiti motociklom, automobilom, kamionom, kvadom ili kolicima iz marketa, na vama je da odlučite.

Ovaj reli vozi se ponovo tek 2022. godine, tako da imate vremena da se pripremite, ako ste zainteresovani.

0 0

About Post Author

Igor Gašparević

Osnivač sajta www.trke.rs, dugogodišnji autor i urednik portala i osnivač Moped Endurance Cupa, najbrojnijeg moto takmičenja u Srbiji u sezoni 2018.
Happy
Happy
100 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Next Post

Može li se moto sport održavati iza zatvorenih vrata?

MotoGP i Formula 1 istovremeno razmišljaju o mogućnosti da se trke odže „iza zatvorenih vrata“, odnosno da kalendar nastavi da se poštuje, ali bez prisustva publike, koja je u ovom trenutku najugroženija. Ideja o održavanju trka na ovaj način došla je od strane organizatora, vodeći se onom – „Bolje je […]

Prijavite se na newsletter