„Timski rad je ključ“ sa VR46 Sky Team Moto2 vozačem Marco Bezzecchi

Read Time6 Minute, 7 Second
72,Marco Bezzecchi,SKY Racing Team VR46,Moto2,AGV,Dainese,Dainese,Monster,VR|46 Riders Academy,

Na stazi šampion pobeđuje sam. Na prvi pogled, šampion stoji sam I na pobedničkom postolju. Ipak, iza njega stoji ogromna ekipa ljudi koja izvodi visoko orkestrirani balet podataka, strategija, emocija I napornog rada. Ono što vidite na TV-u ili sa tribina je kulminacija njihovog timskog rada.

Trkački timovi provode stonine sati dovodeći do perfekcije svaki segment njihove trkačke mašinerije. Napori kulminiraju sa dvojicom vozača koji izlaze na stazu, koji koristeći svoje znanje na motoru, talenat i iskustvo jure za pobedom. Kada dvojica timskih kolega sarađuju pomažući jedan drugom i trudeći se da podignu lestvicu, nagrada je još veća.

Na Qatar Grand Prix – koji je za sada jedini Grand Prix događaj u 2020. godini, bili smo svedoci kako timski rad može da načini razliku sa dvojicom Moto2 Sky VR46 vozača Luca Marini i Marco Bezzecchi, koji su na treningu ohrabrivali jedan drugog u postizanju boljeg vremena po krugu.

„Sjajan timski rad je posebnost SKY VR46 Team-a“, objasnio nam je Marco Bezzecchi u svom debi nastupu za italijanski tim. „Cilj ovog tima je da bude konkurentan sa oba motora. Ne postoje vozač broj 1 i broj 2, mi tu da postignemo najbolji mogući rezultat“.

„Još na zimskom testu u Jerezu sam otkrio ovaj metod koji je već korišćen sa Pecco Bagnaia i Luca Marinijem koji su postigli sjajne rezultate. Na mom prvom testu fokusirao sam se da što više upoznam motor, ali ubrzo, iako nisam razvio pun potencijal, počeo sam da vežbam zajedno sa Luca Marini, mojim timskim kolegom, i to nam je obojici pomoglo da vozimo sve brže iz kruga u krug.“

„To je stvarno super jer lako možete da uočite vaše prednosti i mane, videti gde vam ide bolje, i u čemu je vaš timski kolega bolji.“ Ali kako to funkcioniše? „To je rezultat zajedničkog rada između Pabla, timskog koordinatora, dvojice glavnih mehaničara i vozača. U slučaju da nema nekih većih problema, izlazimo zajedno na stazu na trening i podstičemo jedan drugog u cilju postizanja što boljih performansi. U nekim situacijama Luca može biti prvi, ja ga pratim, ili obrnuto. To je neverovatan podsticaj“.

„U situacijama kada sam ja prvi, znajući da je kolega iza mene, dajem sve od sebe da mu umaknem. A kada na mene dođe red da jurim za Lucom, đavolski se trudim da ga stignem. U kvalifikacijama, a to je veoma važno, cilj je da se sa oba motora kvalifikujemo za čeone pozicije. Plan se menja u zavisnosti od karakteristika staze, ali metod je u suštini isti. Onaj koji bolje vozi u datom trenutku izlazi prvi na stazu, a onda nakon par krugova menjamo pozicije.“

U Kataru Marco Bezzecchi zabeležio je drugo najbrže vreme u FP2, dok je Luca Marini bio treći. U kvalifikacijama Marini je bio drugi, dok je Bezzecchi završio kao sedmi. „U kvalifikacijama smo koristili samo jedan par pneumatika s obzirom na uslove na stazi. Bio sam prvi u kvalifikacijama jer sam bolje vozio u prvim krugovima, dok je Luca uspeo da zabeleži najbolje vreme u trećem krugu. Zatim smo se zamenili i u poslednjem krugu sam uspeo da popravim svoje vreme, tako da sam završio kao sedmi.“

„Na trci smo dobro startovali. Luca je bio vodeći, dok sam ja bio sedmi, kada mi je iznenada spala guma sa točka negde između sedmog i osmog kruga. Počeli smo da se mučimo i da gubimo pozicije. Na kraju sam završio kao 12. Neobično je jer smo samo ja, Luca i Jorge Martin imali ovaj problem sa prednjom gumom. Analiziraćemo podatke da vidimo šta se to desilo. Šteta je što u trci nismo uspeli da valorizujemo dobar rezultat koji smo ostvarili u kvalifikacijama, ali sve u svemu zadovoljan sam jer smo bili konkurentni celog vikenda, a ja sam uspeo da zabeliežim svoje prve poene. U Kataru sam naučio da budem takmac sa vozačima na čelu kolone, ali moram da popravim svoju vožnju u drugom delu trke.“

10,Luca Marini,SKY Racing Team VR46,Moto2,AGV,Dainese,Dainese,Monster,VR|46 Riders Academy,

Završivši tešku sezonu 2018. sa timom Tech3 KTM, Marco Bezzecchiju je laknulo nakon prve trke u 2020. u Kataru, koji će biti zabeležen kao prvi vikend bez MotoGP trke, koji je otkazan zbog mera predostrožnosti zbog virusa Corona. „Bio je to čudan vikend jer je ova klasa uvek na naslovnim stranama novina. Kao fan motosporta, uvek sam pratio MotoGP trke, tako da mi nedostaje“ priznao je Bezzecchi. „Navikao sam da srećem ostale vozače VR46 Academy i Valentino Rossija u paddocku. Uglavnom se skupimo i komentarišemo trening. Prednost? Ovog puta Moto2 klasa je bila pod svetlima reflektora. Osećali smo se kao premiere class. Bilo je super. Događaj se odvijao iza zatvorenih vrata jer je posetiocima boravak bio dozvoljen samo na tribinama. Šteta je zbog fanova, jer lep je osećaj kad možete da podelite radost sa publikom pogotovo na startu. Ali u neku ruku, u Kataru, rezlika nije bila toliko primetna jer nije tolika poseta kao u Evropi.“

Što se tiče tima, Marco je dodao „Srećan sam jer je atmosfera u timu stvarno dobra. Vrlo dobro sam se slagao i sa mojim prethodnim timom koji je vodio Herve Poncharal. Razlika je u tome što sada imam mogućnost da viđam svoje mehaničare i mimo trkačkih vikenda. Kad treniramo u Ranch-u, oni dođu i sređuju motore. Izađemo na picu ili vožnju motorom. To je jako lepo i osećam se kao deo fabričke ekipe. Sviđa mi se i činjenica da SKY VR46 takođe ima tim i u Moto3 šampionatu. Mi smo deo velike porodice i lepo je biti na okupu.“

Biti vozač Academy-je je velika prednost. Marco Bezzecchi se dobro seća kako je ova neverovatna avantura započela pre 5 godina. 

„Osećam se privilegovano što sam deo Academy-je i što treniram sa Valentinom Rossijem. Sve je počelo na trci Mugello 2015. godine. Osvojio sam Moto3 wild card na Italian Grand Prix najviše zato što sam želeo da upoznam Valentina Rossija, mog idola. U subotu sam gledao MotoGP trku pored staze, i tu sam upoznao Albi-ja, predsednika VR46, i Carlosa Casabianca-u, fizioterapeuta Academije. Započeli smo razgovor, i kasnije su me pozvali na Ranch, gde sam takođe upoznao i Valentina. Bilo je to sjajno iskustvo. Napokon, u decembru sam imao telefonski razgovor i pozvana sam da se priključim Academiji, i evo me sada tu.“

„Ovo je neverovatna prilika za učenje. Impresioniran sam Valentinovim interesovanjem za sve nas. Cenio je timski rad u Kataru. Video je da sam dobro vozio u prvim krugovima, dok sam se u drugom delu trke mučio. Uvek nam daje gomilu saveta. Naročito nas podseća da uvek budemo profesionalni, i da vodimo računa o svim pojedinostima na stazi i van nje.“

U dugom i neizvesnom odlaganju drugog dela šampionata, Marco Bezzechi trenira kod kuće. Na kraju sezone će se preseliti u svoje rodno mesto ali trenutno živi u Riminiju sa svojim ocem Vitom, mehaničarem kamiona, mamom Danijelom, računovođom, i sa mlađom sestrom Laurom, koja je student. Njegova starija sestra Silvia je šminkerka i radi u Cinecitta u Rimu. „Ovo je poseban trenutak. Motivacija je i dalje na visokom nivou jer stvarno jedva čekamo da sednemo na motore. Ove godine sam na prvoj trci bio potpuno fokusiran. Ciljevi? Ove godine želim da uživam, da ponovo budem konkurentan, i da se borim za mesto na podijumu i pobedu.“ 

0 0

About Post Author

Igor Gašparević

Osnivač sajta www.trke.rs, dugogodišnji autor i urednik portala i osnivač Moped Endurance Cupa, najbrojnijeg moto takmičenja u Srbiji u sezoni 2018.
Happy
Happy
100 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Prijavite se na newsletter