Nažalost, ne u Svetskom, već u Britanskom turing šampionatu: trostruki WTCC prvak Endi Priol se ove sezone se vraća u BTCC, u kojem će nastupati za aktuelni šampionski tim Vest Sari rejsing (WSR).
U biografiji fabričkog vozača BMW-a nalaze se ETCC naslov i tri WTCC titule, sve osvojene za volanom automobila nemačkog proizvođača. U prebogatoj zbirci trofeja, trkaču sa ostrva Gernzi nedostaje britanska kruna, pa će u 2015. pokušati da stigne i do nje.
Poslednji put Priol se trkao u BTCC-u 2002. godine, kao vozač Honde, kada je zabeležio jednu pobedu. Dalji put karijere vodio ga je u Evropsko prvenstvo turing automobila, koje je osvojio 2004, a zatim je nanizao het-trik svetskih naslova, u periodu između 2005. i 2007.
Ostavši veran BMW-u, Priol je 2012. i 2013. proveo u DTM seriji, a prošle godine se bavio trkama sportskih automobila. U 2015. će biti predvodnik BMW-ovog ELMS programa, koji će kombinovati sa turingom u rodnoj Britaniji.
U svojoj povratničkoj BTCC sezoni, Priol će voziti BMW 125i M sport ekipe Vest Sari rejsing. Tim i automobil su prošle godine osvojili su sve četiri raspoložive titule u Britanskom šampionatu.
Priolov povratak u BTCC predstavlja odličnu vest za seriju u kojoj su se 2014. takmičila čak sedmorica njenih šampiona, a do titule je stigao Kolin Turkington.
„Lepo je vratiti se, dugo nisam vozio u BTCC-u, prilika da se ponovo trkam u Velikoj Britaniji, uz trkačke i test programe u Americi i Evropi, biće zanimljivo iskustvo“, kazao je Priol. „Imam pravi tim i pravi auto: BMW 125i M sport dokazao se kao pobednik, ja sam proveo 13 godina trkajući se za BMW brend i moja očekivanja od ovog šampionata su optimistična. Biću razočaran ako brzo ne stignem do pravih performansi.“
„BTCC je jedno od najjačih prvenstava turing automobila u Evropi i za mene predstavlja nezavršen posao. Zahvaljujem se i BMW motorsportu, koji mi je namenio tako raznovrstan program za ovu godinu. Ne dobije mnogo vozača takve prilike i ponosan sam što ću učestvovati u svim tim trkačkim serijama.“
Dve runde u BTCC kalendaru podudaraju se sa obavezama koje Endi već ima kao fabrički BMW-ov pilot, pa je pohod na eventualnu titulu na Ostrvu malo verovatan, ali on svoj novi angažman posmatra kao avanturu koja će potrajati.
„Sjajno je od BMW-a što mi je ovo dopustio, uopšte se nisu protivili,“ dodao je Englez. „Imaću mnogo obaveza, ali kada dođe do podudaranja u kalendarima, ELMS je moj prioritet. Međutim, za mene je BTCC ozbiljan projekat, nisam ovde samo zbog jedne godine, ja planiram na duže staze. Videćemo šta će se dešavati, ali ja ovo vidim kao dugoročni projekat i mislim da stvar može da se razvije u nešto lepo.“
Četrdesetogodišnjeg asa očekuje intenzivan test program pre prve runde nove BTCC sezone, koja se vozi 5. aprila na Brends Heču. Timski kolega na Ostrvu biće mu Sem Tordof, dok će ime trećeg trkača privatnog WSR tima biti objavljeno u narednih nedelju dana.