Zvanično je potrvđeno da proizvođači motora Formule 1 neće biti ograničeni homologacijom i rokom za završetak motora, nego će moći da poboljšavalju performanse svojih agregata i toku sezone.
Početkom 2014. godine, svi proizvođači su morali da potvrde i fiksiraju specifikacije svojih pogonskih agregata pre finalnog zimskog testa i takve ih zadrže do kraja sezone, osim posebnih razvoja na polju pouzdanosti i bezbednosti agregata i smanjenju troškova. U svakom slučaju, morali su da sačekaju formalno odobrenje od strane FIA.
Izgleda da je prihvaćeno Ferarrijevo tumačenje propisa za 2015. godinu koje omogućavaju proizvođačima da razvijaju svoje agregata i tokom sezone (dobiće 32 tokena za razvoj). Kao takve, oni mogu da zadrže proverene agregate iz 2014. godine sve dok nov agregat ne bude spreman za trke.
Ono što je važno za novajlije je da Honda neće moći da razvija svoj agregat tokom sezone, jer moraju da se završe homologaciju do 28. februara.
„Novajlije, kao što su Honda, neće imati tokene za razvoj motora u prvoj godini i moraće da završe homologaciju najkasnije do 28. februara. Pre tog datuma, oni mogu da vrše razvoj i poboljšanja koliko god su u mogućnosti, ali nakon 28. februara, moći će da razvijaju agregat samo na polju pouzdanosti, troškova i bezbednosti,“ preneo je nemački magazin Auto Motor und Sport.
Šef McLaren-a, Ron Dennis, već je izrazio zabrinutost zbog propisa i misli da će njegov tim biti u zaostatku tokom 2015. godine.
Ipak izgleda da bez jednoglasnog prihvatanja među timovima, a uprkos Hondinom pritisku, „odmrzavanje“ motora će zavisti od tumačenja aktuelnih propisa, zato što Mercedes odbija da se nastavi sa daljim razvojem motora kako su tražili Renault i Ferarri.