Motocikli Valentina Rossija

Po prvi put u istoriji, osam najuspešnijih i najcenjenijih motocikala Valentina Rossija biće izloženi zajedno u čast G.O.A.T (najvećeg svih vremena).

Mi ćemo detaljno predstaviti svaki od motocikala koji će imati svoj ekskluzivni nastup na London Motorcycle Show u februaru.

#1 – 1997 APRILIA RS125R

Rossijeva Aprilia RS125R bila je mašina na kojoj je Italijan predstavio sebe svetu kao jednu od najsjajnijih mladih talenata koji se pojavio u generaciji.

Kada je osvojio uvodnu trku sezone na Shah Alam stazi u Maleziji, bio je to prvi put ikada u njegovoj karijeri da je Rossi vodeći u svetskom šampionatu. I kao 17-godišnjak Rossi će dominirati svetskim šampionatom sa 11 pobeda.

Bilo je to na trci u Brnu u Českoj Republici, krajem avgusta Rossi se borio sa  Japanskim duom Nobby Ueda i Tomomi Manako za svoju prvu od ukupno devet svetskih titula. Titula je osvojena uz preostale tri trke do kraja i u to vreme on je bio drugi najmlađi šampion u istoriji iza njegovog kolege Italijana i bliskog prijatelja Lorisa Capirossia.

A kada je pobedio Kazuta Sakata i Jorgea Martineza na Sentul stazi u Indoneziji krajem septembra, on je osvojio rekordnu 11. pobedu, što nikada nije zabeleženo u istoriji ulazne kategorije 125cc.

Sve u svemu, Rossi je završio na podijumu na 13 od 15 trka i osvojio titulu sa masivnih 83 poena prednosti nad Ueda, rivalom iz Honde.

Rossi2
Valentino Rossi 1997 APRILIA RS125R foto: MCN.com

 

#2 – 1999 APRILIA RSW250

Valentino Rossi nije privlačio pažnju fanova širom sveta samo svojim eksplozivnim nastupima na stazi, već i svojom ekstroverentnom i upadljivom ličnošću koje su ga označile kao novog momka sa postera MotoGP-a.

Imao je drugačiju frizuru na skoro svakoj trci, smišljao urnebesne proslave nakon trka i bio je poznat po jednokratnim šarama i nalepnicama na kacigama.

Rosijeva čuvena „mir i ljubav“ šara na njegovoj RSW250 Apriliji zapravo je bila prvi put korišćena posebna šema boja i kacige za njegovu domaću trku u Mugellu, i nakon proslave to je postala uobičajna tradicija u stilu sa pobedom nad Ralf Waldmann i Tohru Ukawa.

Njegov uspeh u Mugellu bio je jedan od devet pobeda Rossija osvojenih 1999 i on je tada osvojio svoju drugu svetsku titulu sa komotnih 48 bodova prednosti nad Japanskim rivalom Ukawom, koji će mu kasnije biti timski kolega u Repsol Hondi u MotoGP-u.

Osvojio je titulu u predposlednjem kolu pobedom nad Ukawom i Lorisom Capirossijem na stazi Jacarepagua u Brazilu 24. oktobra 1999.

rossi5
Valentino Rossi 1999 RSW250 APRILIA foto: MCN.com

 

#3 – 2002 RC211V REPSOL HONDA

2002 Rossi prelazi u zvaničnu fabričku Hondinu ekipu, on je već tada zacementirao svoje mesto u istoriji kao poslednji pobednik ikada dvotaktnog 500cc svetskog šampionata na HRC-ovom čuvenom NSR-u.

2002 najavila je dolazak moderne četvorotaktne ere i Rossi je dominirao na Hondinom fenomenalnom novom petocilindričnom 990cc RC211V.

On je osvojio prvu trku nove ere na Suzuka stazi u Japanu i ubrzo nakon toga osvojio prvu titulu u premier klasi na svom domaćem terenu u Mugellu i postao prvi vozač u istoriji koji je pobedio u tri različite klase u spektakularnom Italijanskom mestu.

U Brazilu, Rossi je osvojio svoju drugu titulu u premier klasi pobedom nad svojim glavnim rivalom Maxom Biaggiem, uz preostale četri trke do kraja šampionata!

Rossi je osvojio 11 trka, uključujući niz od sedam zaredom, u istinski dominantnoj sezoni sa osvojenih 355 bodova na 16 trka. To ga je odvelo na 140 bodova prednosti ispred Biaggia.

Rossi8
Valentino Rossi 2002 RC211V REPSOL HONDA foto: MCN.com

 

#4 – 2004 G0 Yamaha YZR-M1

Valentino Rossi stekao je status legende kada je 2004 sam uspeo da izvuče Yamahu iz propasti i osvoji titulu na fabričkoj YZR-M1.

U 2003. godini Yamaha je bila u senci Rossija i Honde i osvojila je samo jedan podijum.

Nakon epske bitke sa zakletim neprijateljem Maxom Biaggiem, Rossi postaje prvi vozač u istoriji koji je odbranio titulu za dva različita proizvođača. Iako još uvek smatran inferiornim naspram Honde, Rossi osvaja devet trka na YZR-M1 i kada je pobedio u Australiji na veličanstvenoj Phillip Island stazi, postaje tek drugi vozač ikada koji je uspeo da odbrani tutulu u premier klasi na različitim mašinama. Jedini drugi vozač kome je to pošlo za rukom je Američka legenda Eddie Lawson.

Rossi10
Valentino Rossi 2004 G0 Yamaha YZR-M1 foto: MCN.com

 

#5 – 2005 SPEED BLOCK SPECIAL YZR-M1 990CC

Valentino Rossi ostaje neprikosnovena sila u MotoGP svetskom šampionatu i tokom 2005. godine

On je osvojio zapanjujućih 367 poena pobedama na 11 trka što mu je dalo 147 poena prednosti ispred najbližeg rivala Marca Melandria.

Jedan od najupečatljivijih momenata iz te zvezdane sezone viđen je u Kaliforniji na stazi Laguna Seca kada su Rossi i njegov timski kolega Colin Edwards vozili retro obojene motocikle u čast 50. godišnjice Yamahe.

Jednokratna šara na motociklima nije uspela da inspiriše Rossija da pobedi. Rossi je osvojio drugo mesto na vrelom Sepangu u Maleziji i osvojio je titulu na četri trke do kraja. Njegov uspeh značio je da je postao tek treći vozač u istoriji pored Giacomo Agostinia i Micka Doohana koji je uspeo da osigura pet uzastopnih titula u premier klasi.

rossi22
Valentino Rossi 2005 SPEED BLOCK SPECIAL YZR-M1 990CC foto: MCN.com

 

#6 – 2008 FIAT YAMAHA YZR-M1 800CC

Nakon dominacije Casey Stonera tokom 2007 i osvojene titule na Ducati Desmosediciu, Rossi je jedva čekao početak sezone 2008.

Yamaha je prešla na Bridgestone pneumatike za Rosija i nakon slabog petog mesta na prvoj trci u Kataru, Rossi je počeo da se vraća u velikom stilu sa tri uzastopne pobede u Shanghaiu, Le Mansu i Mugellu.

Nakon osvojenog drugog mesta u Jerezu postao je prvi vozač koji je osvojio 100 podijuma u premier klasi a njegova pobeda u Francuskoj bila je 90. u njegovoj karijeri i to ga je izjednačilo sa legendarnim Špancem, Angelom Nietom.

Od Kine pa nadalje, Rossi se samo jednom nije popeo na podijum a njegova pobeda u  Laguna Seca ućiće u trkačke anale nakon njegovog trijumfa u borbi protiv Stonera, koji je uključivao obilaženje u čuvenom vadičepu.

A kada je ponovo preovladao na Indianapolis Motor Speedway, 14 septembra, bila je to njegova 69. MotoGP pobeda i konačno je probio dugogodišnji rekord Giacomo Agostinia.

Šestu MotoGP titulu obezbedio je nakon što je po prvi put pobedio na Twin Ring Motegi u Japanu, na stazi koju je izgradila i u vlasništvu je Honde.

rossi16
Valentino Rossi 2008 FIAT YAMAHA YZR-M1 800CC foto: MCN.com

 

#7 – 2009 FIAT YAMAHA YZR-M1 800CC

Valentino Rossi osvojio je sedmu MotoGP titulu i devetu u svojoj bogatoj karijeri na 2009 Yamaha YZR-M1.

U smislu pobeda ova sezona bila je najmanje uspešna u Rossijevoj karijeri i nakon pada u Francuskoj bio je to prvi put u 214 nastupa da je završio GP van bodova.

On takođe nije uspeo da pobedi u Mugellu prvi put od 2001. godine ali njegovo treće mesto bilo je 65. podijum za Yamahu, preuzimajući rekord od trostrukog 500cc šampiona Wayne Rainey kao najuspešnijeg Yamahinog vozača u istoriji.

Jedna od njegovih šest pobeda dogodila se u Assenu nakon ubedljivog trijumfa nad timskim kolegom Jorge Lorenzom, i time je postao tek drugi vozač u istoriji iza Giacomo Agostinia koji je dostigao brojku od 100 GP pobeda.

Jedan od Rossijevih najboljih performansa ikada na 2009 YZR-M1 je pobeda nad Lorenzom preticanjem u poslednjoj krivini u Kataloniji.

Treće mesto iza Caseya Stonera i Dania Pedrose na Sepangu 25. oktobra 2009 bilo je dovoljno da Rossi osvoji titulu.

Motocikl koji je Rossi vozio u Estorliu nosio je jednokratnu šaru proslavljajući Fijatov novi model Punto Evo.

271543
Valentino Rossi 2009 FIAT YAMAHA YZR-M1 800CC foto: MCN.com

 

#8 – 2011 Ducati Desmosedici 800cc

Nema pogovora da je Rossijev pokušaj da ukroti Ducatijev Desmosedici najcrnji period Italijanove blistave karijere.

Ono što je prvobitno viđeno kao savršeni italijanski spoj brzo se pretvorilo u noćnu moru dok se Rossi borio da učini Desmosedici konkurentnom silom kao što je bio u predhodnim godinama.

Njegov 250. Grand Prix, kojim je postao šesti vozač u istoriji koji je dostigao ovu brojku, takođe je ostvaren na Ducatiju kada je osvojio skromno deveto mesto na Nemačkom Sachsenringu.

Na ovom motociklu Rossi je učestvovao u jednom od najkontraverznijih momenata u kraijeri na Sepangu u Španiju.

On je doživeo pad u prvoj krivini i „počistio“ ljutog rivala Caseya Stonera. Kada je Rossi posle trke otišao da se izvini zvezdi Repsol Honde, Australijanac mu je odgovorio „Da li su tvoje ambicije veće od tvog talenta“?

Bio je to prvi put u njegovoj karijeri da Rossi nije uspeo da osvoji trku i bila je to godina koja se tragično završila za svetski auto-moto sport i za Rossija lično nakon što je učestvovao u fatalnom udesu na Sepangu koji je odneo život njegovom bliskom prijatelju Marcu Simoncelliu.

385391
Valentino Rossi Ducati Desmosedici 800cc foto: MCN.com

 

O autoru

Pogledajte sve objave

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Pratite nas

Video