Iako su zaostali u šampionatu konstruktora, šef Toro Rosso-a, Franz Tost, tvrdi da je 2014. godina i dalje bila dobra godina za njegov tim.
Predvodjeni Danill Kvyat-om, uz Jean Eric Vergne-a, nakon što je Daniel Ricardo prešao u Red Bull, Toro Rosso je dalje ciljao visoko, gledajući da napreduje dva mesta u šampionatu konstruktora u odnosi na 2013. godinu. Iako nisu ostvarili svoje ciljeve, uznapredovavši samo jednu poziciju, šef tima i dalje tvrdi da su imali pozitivnu sezonu.
„Ako pogledamo naše ciljeve za prethodnu sezonu, ciljali smo da završimo bar šesti u šampionatu konstruktora i nismo uspeli da ostvarimo cilj, završili smo sedmi, ali sa razlogom možemo da budemo zadovoljni, zato što je to veliki korak u odnosu na prethodne godine,“ prokomentarisao je Tost.
Vergne i Kvyat su napravili 22 i 8 poena respektivno, Rus je upisao bodove na svom debiju u Australiji, ali je Toro Rosso zaostao čak 125 poena iza Force Indie, sputavan problemima koje su imali sa Renault-ovim motor u početku.
„Predsezonska testiranja su bila veoma razočaravajuća. Problemi sa pouzdanošću su značili da je STR9 pokrio samo oko polovinu kilometraže koji su pokrili bolidi sa Mercedesovim pogonom i to nas je postavilo u veoma nepogodan položaj pred start sezone. Ipak, kada su trke počele, bili smo prilično dobri, sa posebno ohrabrujućim rezultatom u Melburnu, gde je Vergne završio osmi, a Kvyat deveti, što ga je učinilo najmlađim vozačem F1 koji je ikada upisao bodove.
Startovali smo 38 puta i imali 10 odustajanja, a devet ih se dogodilo u prvom delu sezone, do Velike Nagrade Nemačke. Jedan je bio usled sudara, pet zbog problema Toro Rossa, a ostala četiri zbog problema sa jedinicom napajanja. Vergne je zapravo završio sve trke od Austrije pa nadalje. To znači da je generalno bilo u redu, kada se gleda pouzdanost bolida i to je trend koji treba da zadržimo i u 2015. godini.“
Van staze, Tost je zadovoljan napredkom u Faenci, gde ekipa nastavlja da raste i poboljšava svoje procese.
„Napravili smo napredak sa našim radnim praksama. STR9 je bio najbolji bolid dizajniran i proizveden od strane Toro Rosso-a do sad – napravili smo veliki ‘korak napred’. Sve nadogradnje su uvedene, kao što su one iz Melburna, Austrije, Singapura i Japana i radile dobro, i takođe smo napredovali na strane izrade. Delovi su boljeg kvaliteta i zajedno se slažu mnogo bolje, tako da svaka čast svim odeljenima, napredujemo u pravom smeru,“ zaključio je Tost.
Toro Rosso će nastaviti svoju tradiciju sa mladim vozačima, tako da će u narednoj sezoni nastupiti sa najmlađom postavom ikada u F1 sa Max Verstappen-om i Carlos Sainz Jr-om.