Kako za Formuli 1, tako su i za MotoGP kolege sa sajta crash.net izvukle listu šest najzanimljivijih stvari koje nas čekaju u najprestižnijem motociklističkom šampionatu.
MotoGP novajlije
Iako ove sezone u MotoGP neće ući ni jedan šampion slabijih kategorija, ipak imamo četiri visoko kotirane novajlije u koje će biti uprte sve oči.
Jedini novajlija koji će se naći na fabičkom motoru je nekadašnji Moto3 šampion Maverick Vinales koji će u 2015. godini voziti za fabrički tim Suzukija.
Jack Miller je odlučio da preskoči Moto2 kategoriju i iz Moto3 klase preskoči pravo u kraljevsku klasu, gde će jahati Hondu LCR otvorene kategorije. Koliko je Moto2 klasa važna saznaćemo na osnovu Millerovog prilagođavanja na MotoGP motocikl.
Dve Superbike zvezde koje ulaze u šampionat su Eugene Laverty i Loris Baz. Dvadesetosmogodišnji Irac je pobeđivao sa tri različita WSBK proizvođača i bio je u borbi za titulu. Kao i Miller, u 2015. godini će voziti novu Hondu otvorene kategorije uz Haydena u Aspar timu.
Baz ima samo 21 godinu i tokom svoje karijere je pobeđivao na WSBK trkama. U narednoj sezoni Francuz će voziti Forward Yamahu s kojom je Aleix Espargaro osvojio Open klasu.
Scott Redding i Cal Crutchlow na satelitskim Hondama
Na početku sezone je bilo povuci potegni, ali kako je Redding pružio dobre partije na Hondi RCV1000R, u 2015. godini je uspeo da obezbedi RC213V.
Cal Crutchlow je nakon loše sezone u fabričkom Ducatijevom timu došao u situaciju da će morati da se nađe na satelitskom motoru. Tokom sezone vadio se da je problem u motoru, a da li će uspeti da se dokaže na konkurentnom motoru koji mu je sada dodeljen, videćemo.
Marquez ili Rossi?
Španac i Italijan su bili najbolji tokom sezone 2014, i obojica imaju razloga da se u novu sezonu vrate još jači i brži. Dvadesetdvogodišnji dvostruki aktuelni šampion MotoGP klase propustio je veći deo zimskih testiranja zbog povrede, ali je sada u godinama kada je na vrhuncu. U međuvremenu, tridesetšestogodišnji Italijan veruje da će u drugoj sezoni sa Silvanom Galbuserom na čelu tima biti još bolji. On se takođe nada da će s novim Yamahinim menjačem biti brži od Honde.
Koliko će dobra biti Honda otvorene kategorije?
Ovogodišnja Honda otvorene kategorije je u najmanju ruku razočarala. I dok se glavni konkurent, Yamaha, sa Aleixom Espargarom dokopala podijuma i pol pozicije, Honda je uspela da stigne najviše do sedme pozicije iako je u timu imala nekadašnjeg svetskog šampiona Haydena i vicešampiona Moto2 klase Scotta Reddinga.
Međutim, Honda je odlučila da ove godine, nakon prošlogodišnjeg kraha, timovima otvorene kategorije ponudi model RC213V-RS. Reč je o motoru koji je tokom ove godine vozio Marquez, samo što neće imati besprekoran menjač kao fabrički timovi, a koristiće softver otvorene kategorije.
Šta Aprilia i Suzuki mogu postići?
Oba proizvođača vraćaju se u šampionat pod istim uslovima koje ima i Ducati, tj uživaće sve privilegije koje imaju timovi otvorene kategorije uz mogućnost korišćenja sopstvenog softvera.
Oba proizvođača su obezbedila talentovane postave. Za Suzuki će nastupati Aleix Espargaro i novajlija Maverick Vinales, dok će Apriliju voziti Marco Melandri koji se tokom sezone borio za WSBK titulu i Alvaro Bautista koji je pokazao da trke može da završava na podijumu.
Za razliku od Honde, Yamahe i Ducatia, obe proizvođača će tokom cele sezone moći da razvijaju sopstveni softver.
Promena pravila
U 2016. godini sve tri MotoGP kategorije (fabrika, fabrika2 i otvorena kategorija) nastupaće pod jednim setom tehničkih pravila, koje uključuje i korišćenje jedinstvenog softvera. Takođe će doći i do promene sa Bridgestonea na Michelin.
U 2015. godini nema toliko dramatičnih pravila. Motori će biti dva kilograma lakši, a fabrički timovi biće primorani da zamrznu razvoj softvera 1. jula, kako bi se usredsredili na stvaranje novog, zajedničkog koji će koristiti u 2016. godini.